Over ons

De Kleine Bootvisser is bezeten van alles wat met boten, de zee en vissen te maken heeft. Met dit blog willen we andere vissers, beginnend en ervaren, informeren over de visserij en de visserij in het algemeen promoten. Wij vissen op de Oosterschelde, de Grevelingen, de Westerschelde, de Noordzee en in het buitenland. Wij willen beginnende vissers en leden helpen en gidsen tijdens het uitoefenen van hun hobby en geven zoveel mogelijk informatie. Samen schrijven we ook boeken en artikels over de visserij. Verdere info kun je vinden op ons blog. Veel leesplezier. Als je dat wenst, ontvang je na bestelling een boek en/of stekkenkaart naar keuze. Heb je vragen over hengelsport geef ons een berichtje op "dekleinebootvisser@gmail.com" voor meer info.

vrijdag 2 september 2016

Haaienfestijn...

Hey allemaal


Ondanks de weerberichten met betrekking tot noodweer in de namiddag toch met enig gemengd gevoel naar Colijnsplaat vertrokken.
Toch maar mijn BG-90ers klaargezet , waarvan ene met nylon voor mijn favoriete haaienonderlijn, de wapperlijn.
Ik en Leo vertrokken richting sluis en toen we buiten kwamen lagen er al een hele reeks bootjes in de luwte van de zijdam van de haven. Ik trok iets verder door naar mijn stekkie op 30 m diepte. Het was hier wel een stuk ruwer maar we beslisten om het hier te proberen. Alle andere boten lagen daardoor iets ondieper als ik. Leo had weer voor superaas gezorgd, mooie vuurrode steekzagers, perfect aas voor de gladde haaien.
Er zat van in het begin heel veel beet in, maar die werden door kleine steenbolkjes veroorzaakt en dit duurde door tot de kentering. 

We hebben moeten wachten tot 12 uur eer de eerste haaienbeet een feit was en ik was als eerste aan de beurt.

Deze viel op de verzwaarde stalen onderlijn, kor thierop weer prijs voor mij, nummer twee op plastieken afhouders. leo kon niet achter blijven en kon kort erna zijn eerste haai van de dag voor de lens houden.
De hele namiddag hebben we het heel druk gehad en de teller stond op het einde op 13 haaien, waarvan enkele van dik 90 centimeter lang.  Klik hier om een leuk filmpje op facebook te zien.





Alle haaien gingen direct terug, sommige kregen zelfs een speciale behandeling, haha...

Een ruwe haai lukte weer niet, maar we blijven volhouden!


Topvisserij zo , volgende week eens achter de zeebaars aan gaan. Ik zou dan direct tekenen voor een dag met een teller die op 13 staat. Tot dan.

Grtz
Kevin.

Volgers